Osobní asistence

Posláním Osobní asistence je poskytnout podporu lidem, kteří v důsledku věku, zdravotního postižení nebo omezení potřebují pomoc při prožívání života podle svých potřeb, přání a možností.
Osobní asistence je terénní službou poskytovanou v přirozeném prostředí osob, zejména v jejich domácnosti.
 
Název střediska Osobní asistence
Název sociální služby dle zákona § 39 Osobní asistence
Vedoucí Mgr. Pavla Šišková
Zástupce vedoucího Mgr. Milada Vanková
Kontakt e-mail osobni.asistence@kromeriz.charita.cz
Kontakt telefon
733 755 841, 733 741 444
Adresa
Ztracená 63, Kroměříž 767 01
Zakostelí 36, Zdounky 768 02
Kolaříkova 879, Morkovice 768 33
Místo poskytované služby Kroměřížsko, Koryčansko, Zdounecko, Morkovsko
Identifikátor 1491324
 

Odkazy

Ceník

Pravidla o poskytování služeb

 

Úřední hodiny

Den Kroměříž Zdounky Morkovice
Pondělí 09:00 - 15:00    
Úterý 09:00 - 15:00   15:00 - 17:00
Středa 09:00 - 15:00 13:00 - 15:00  
Čtvrtek 09:00 - 15:00    
Pátek 09:00 - 12:00    
  • Kroměříž - Ztracená 63 ( Bezbariérový přístup )
  • Zdounky - Zákostelí 36 ( Přístup není bezbariérový )
  • Morkovice - Kolaříkova 879 ( Přístup není bezbariérový )

Můžete si sjednat schůzku i v jiný čas na základě telefonické nebo e-mailové dohody .

2. Poslání
Posláním Osobní asistence je poskytnout podporu lidem, kteří v důsledku věku, zdravotního postižení nebo omezení potřebují pomoc při prožívání života podle svých potřeb, přání a možností.
Osobní asistence je terénní službou poskytovanou v přirozeném prostředí osob, zejména v jejich domácnosti.

 

3. Cíle poskytovaných služeb
  • a) podpora umožnit klientovi žít ve svém přirozeném prostředí,
  • b) pomoct zvládat běžné každodenní činnosti,
  • c) podpořit soběstačnost a samostatnost klienta
4. Cílová skupina
Do cílové skupiny patří osoby bez omezení věku a senioři, kteří potřebují pomoc druhé
osoby, a mají:
  • mentální, tělesné či kombinované postižení,
  • duševní onemocnění ve stabilizovaném stavu
  • zdravotní znevýhodnění.
Do cílové skupiny nepatří osoby:
 
  • jejichž zdravotní stav vyžaduje celodenní péči pod zdravotním dohledem,
  • závislé na omamných látkách nebo alkoholu v akutní fázi.
5. Zásady služby
  1. Individuální přístup  pracovníci poskytují služby individuálně podle potřeb, požadavků a možností klienta
  2. Respektující přístup – klient má možnost vyjádřit vlastní potřeby a očekávání, pracovníci respektují vlastní volbu při rozhodování klienta
  3. Zachování důstojnosti – pracovníci s klientem jednají vždy s úctou a zachovávají lidskou důstojnost ve všech oblastech jeho života
6. Působnost služby

Jedná se o terénní služby poskytované v přirozeném prostředí klienta, zejména v jeho domácnosti nebo na místě, které si sám určí.

Služby jsou poskytovány v celém ORP Kroměříž, kam spadají následující obce:  Bařice – Velké Těšany, Bezměrov, Břest, Cetechovice, Dřínov, Honětice, Hoštice, Hulín, Chropyně, Chvalnov - Lísky, Jarohněvice, Karolín, Koryčany, Kostelany, Kroměříž, Kunkovice, Kvasice, Kyselovice, Litenčice, Lubná, Lutopecny, Morkovice – Slížany, Nítkovice, Nová Dědina, Pačlavice, Počenice-Tetětice, Prasklice, Pravčice, Rataje, Roštín, Skaštice, Soběsuky, Střílky, Střížovice, Sulimov, Šelešovice, Troubky – Zdislavice, Uhřice, Věžky, Vrbka, Záříčí, Zástřizly, Zborovice, Zdounky, Zlobice, Žalkovice.

001298_05_018549

7. Rozsah poskytovaných služeb

 

 7.1 Základní služby

Služby Osobní asistence jsou poskytovány dle § 39 zákona č. 108/2006 Sb. O sociálních službách a podle § 5 vyhlášky č. 505/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  •     pomoc a podpora při podání jídla,
  •      pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
  •      pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru,
  •      pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík.

b) Pomoc při osobní hygieně

  •    pomoc při koupeli,
  •     pomoc při úkonech osobní hygieny,
  •     pomoc při použití WC.

c) Pomoc při zajištění stravy

  •     pomoc při přípravě jídla a pití.

d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti

  •    pomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí,
  •    nákupy a běžné pochůzky.

e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  •   pomoc a podpora rodině v péči o dítě,
  •    pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou,
  •    pomoc při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob,
  •    pomoc s nácvikem a upevňováním motorických, psychických i sociálních schopností a     dovedností.       

f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • doprovázení do školy, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby včetně doprovodu zpět.

g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  •    pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů,
  •     pomoc při vyřizování běžných záležitostí. 

h) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí

  •      dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí
 

V průběhu základní služby jsou za účelem zvýšení kvality služeb využívány koncepty smyslové aktivizace, reminiscence, validace, bazální stimulace, ergoterapie, kinestetická mobilizace, logopedická prevence, kognitivní aktivizace a Montessori pedagogika pro seniory.

000225_05_001909
7.2 Fakultativní služba

Doprava automobilem

Klient může využít dopravu automobilem střediska Osobní asistence za účelem pochůzky, nákupu, návštěvy lékaře, apod. Cena za tuto fakultativní službu je uvedena v aktuálně platném ceníku. V případě, že při dopravě automobilem klient při zpáteční cestě není přítomen, účtujeme jen ujeté kilometry, nikoliv čas asistentky.

 

8. Provozní doba služby
Službu je možno využívat 24 hodin denně, včetně víkendů a svátků, na základě předem sjednaného harmonogramu a aktuálních kapacitních možností střediska.
   
V případě plné kapacity vyhodnotí vedoucí potřebnost využít osobní asistenci na základě nepříznivé sociální situace klienta.
K délce každé služby se připočítává čas nezbytný k zajištění činnosti v paušální výši 16 min. Skutečně spotřebovaný čas k zajištění činnosti v rámci jednoho setkání se skládá z času, který pracovník stráví poskytováním činností přímo u klienta a času nezbytného k zajištění činností (tento čas se počítá pouze jednou v rámci jednoho setkání).

 

9. Pracovní tým
Poskytování Osobní asistence zajišťuje vedoucí střediska, sociální pracovnice, 9 osobních asistentek a 3 asistentky na DPP. Z provozních důvodů se osobní asistentky u klientů střídají.
Maximální okamžitá kapacita je 9 klientů.
Okamžitá kapacita v nočních hodinách, o víkendech a svátcích je proměnlivá v závislosti na provozu, kapacitě služby, individuálních požadavcích a nepříznivé sociální situaci klienta.

001300_03_018581

001504_05_021697

Nadace Agrofert podpořila středisko OA v rámci programu „PODPORA DOSPĚLÝCH OSOB S TĚŽKÝM MENTÁLNÍM A KOMBINOVANÝM POSTIŽENÍM“ rok 2018 částkou 150 000,- Kč. Děkujeme.

Projekt - Tandem aneb Spolu to zvládneme

Podpora a rozvoj vybraných druhů sociálních služeb ve Zlínském kraji III

Logo - Nadace ČEZ